BENGT KARLSEN

Support Manager, DIBS Norge

Bengt Karlsen

Hva gjør du på jobb?

Jeg har jobbet som supportsjef siden 2009 og leder det norske supportteamet. Utover det er jeg også kontaktperson for noen utvalgte kunder. 

Hvordan har karriereveien din hos DIBS sett ut?

Jeg har alltid hatt denne rollen. Jeg trives bra med arbeidet mitt og vil gjerne fortsette med det en stund til.  

Hva driver deg?

Jeg synes det er spennende å kunne hjelpe medarbeiderne mine med å utvikle seg. Når jeg får være med og løse kundenes problemer, eller å gjøre en misfornøyd kunde til en fornøyd kunde, har jeg det aller best. Vi skal alltid levere over kundens forventninger.  

Hva er ekstra spennende og utfordrende i jobben din?

Betalingsområdet utvikler seg i et uhørt tempo. For meg som liker ny teknologi er det veldig givende å forsøke å henge med. Kundenes behov skiller seg også svært mye. De største kundene våre vet ofte eksakt hva de vil ha og trenger skreddersydde løsninger. De mindre kundene vil heller ha en løsning som er enkel å forstå og som bare kan plugges inn i nettbutikken deres.  

Har du noen gode tips til dem som lurer på å begynne hos DIBS?

Nøl ikke med å søke. Du får store muligheter til å bruke og utvikle kompetansen din hos DIBS innenfor et område som kommer til å fortsette å vokse kraftig i mange år til. 

Har du spørsmål eller trenger du hjelp?