DIBS blog

Ny betalingsløsning økte omsetningen med 30 prosent

Banner_Wee.no blog 770 x300Selv om Wee.no har lang historie som nettbutikk og lenge har kunnet skilte med gode betalingsløsninger, ønsket de å gjøre det enda enklere for kundene sine å handle hos dem.

De var på leting etter et system som både kunne tilby flere betalingsalternativer, delbetaling og rask checkout, og etter å ha sett på ulike muligheter, falt valget på Easy.

– Vi brukte DIBS som betalingsleverandør før og var fornøyde med det, samtidig som vi ønsket å gjøre betalingsprosessen enda raskere og enklere. Vi oppgraderte derfor til deres nye og fremtidsrettede løsning Easy og ser allerede nå at omsetningen i 2019 har økt med 30 %, forteller kundeansvarlig for hjem og fritid i Wee.no, Vivian Wee Flatnes. 

 

Betaling med ett enkelt klikk

Wee.no selger alt fra hus-, hage- og fritidsprodukter til anleggs- og jordbruksvarer og har siden oppstarten for over 20 år siden vært opptatt av å gi kundene gode kjøpsopplevelser. Dette gjør de blant annet ved å kutte dyre mellomledd og selv hente produktene rett fra fabrikkene, i tillegg til å tilby kort leveringstid, enkel bestilling og nå også en rask og fleksibel betalingsløsning.

Ved å oppgradere til Easy, har nettbutikken gitt kundene friheten til å selv bestemme betalingsmetode, enten de ønsker å betale med Visa, Mastercard, faktura eller delbetaling etter kjøp. I tillegg har Wee.no kvittet seg med flere unødvendige steg i netthandelsprosessen og kan nå tilby superrask betaling med ett enkelt klikk. 

– Det har blitt mye enklere for kundene å handle hos oss. Dersom de er registrert fra før, er det kun ett enkelt klikk som skal til. Navn, kontaktinformasjon og ønsket betalingsmetode ligger allerede inne i systemet, sier Wee Flatnes.

 

Easy oppstart – easy i drift

Det er nesten like enkelt for nettbutikkene å komme i gang med Easy som det blir for kundene å handle. Nettbutikker kan registrere seg med BankID og være oppe og stå med betalingsløsningen innen 24 timer. Salget kan deretter følges i sanntid i Easys’ egen adminportal, i tillegg til at du får alle betalinger samlet i én rapport og én kontoinnbetaling. Resultatet? Redusert tidsbruk, mer fleksibilitet og bedre oversikt – både for nettbutikkene og sluttkundene. Og i dette tilfellet: 30 % økning i omsetningen.

DIBS AS
Hoffsveien 1 E
NO - 0213 Oslo
Tlf: 21 55 44 00