DIBS blog

Ta betalt av bedriftskunder - med ett klikk

Easy_man_770x300

Uansett om kundene dine handler på vegne av virksomheten sin eller til privat bruk, er det alltid et menneske som handler. En av de store fordelene med å handle på nett er at det er enkelt og tidsbesparende – det gjelder også for bedriftskunder. I følge Forrester forretrekker 93 prosent av bedriftskjøpere å handle på nettet i stendet for å snakke med en  salgsrepresentant.

Kan det da tenkes at det er ekstra viktig at det går raskt og smidig å handle på nett under en hektisk arbeidsdag for en bedriftskunde, enn for en privatperson om kvelden ved kjøkkenbordet? 

Betalingsløsningen Easy gjør det nå ekstremt enkelt for bedriftskunder å betale med en B2B-tilpasset checkout. Uansett om de velger kort eller faktura som betalingsmetode, vil dine bedriftskunder kunne betale med ett enkelt klikk. Og du som nettbutikkseier mottar alltid dine penger i tide. En vinn, vinn løsning.


Bli kjent med Easy B2B

Når en kunde legger noe i handlekurven og går til kassen, lastes Easy checkout opp direkte på siden. Du velger selv om bedrifts- eller privatkunde skal være forhåndsvalgt i nettbutikken din. Kunden kan selv veksle mellom disse ved å klikke på «Jeg er en privat-/bedriftskunde».  

Bedriftskunder identifiseres ved hjelp av e-post, postnummer og organisasjonsnummer. For fremtidige kjøp er det mulig å lagre opplysningene i alle nettbutikker som bruker Easy som betalingsløsning. En kunde som har handlet med Easy tidligere, kan se betalings- og leveringsinformasjon på betalingssiden, og trenger bare å velge «betal» for å fullføre kjøpet.

For full fleksibilitet er det mulig å legge til flere ulike betalingskort og leveringsadresser, som på bildet nedenfor. Dette gjør det enklere for kundene dine å betale og minsker risikoen for avbrutte kjøp – så du kan øke konverteringsraten.

06_overview

glyphicons-617-fees-payments@2x Kortbetaling for bedriftskunder

Det går selvfølgelig helt fint å betale med kort som bedriftskunde. Det er mulig å betale med Visa og Mastercard, og kunden kan legge til flere kort for å velge det som passer best ved hvert kjøp. Det er også mulig å legge til opptil fem leveringsadresser, så kunden kan få varene levert til ulike kontorer.

glyphicons-122-message-empty@2x Fakturabetaling for bedriftskunder

Mange bedrifter foretrekker å betale via faktura for å unngå private utlegg. Easy checkout henter bedriftens adresse via organisasjonsnummeret, og muliggjør dermed fakturabetaling med leveranse til den registrerte adressen. Ettersom DIBS står for kredittrisikoen, slipper du å bekymre deg for å ikke få betalt – dessuten er standard utbetalingstid kun fem virkedager. 

 

Vil du starte med å ta betalt av bedriftskunder med bare ett klikk? 

Bestill Easy direkte, eller  kontakt oss så hjelper vi deg i gang. Du kan også opprette en gratis testkonto uten forpliktelser.

Om du allerede bruker Easy, kan du eller din integrasjonspartner selv aktivere bedriftsbetalinger ved å følge instruksjonene under menyvalget «Checkout» og «ConsumerType» på denne siden. Det koster ingenting utover de vanlige transaksjonsavgiftene dine for kort og faktura. Om du bruker open source modul som for eksempel Prestashop, WooCommerce, Magento, eller OpenCart, vil du se et varsel i administrasjonssystemet ditt om at B2B for Easy er tilgjengelig.

DIBS AS
Hoffsveien 1 E
NO - 0213 Oslo
Tlf: 21 55 44 00