FINN EN ENKELT BETALING

Finn en enkelt betaling ved å velge betalingsstatus, datointervall og sorter kolonnene.

Finn betalinger med søkefunksjonen

Du kan bruke søkefunksjonen for å finne en spesifikk innbetaling eller innbetalinger foretatt i et spesifikt tidsrom og/eller med en spesifikk status.
Gå til søkesiden ved å klikke på betalinger i sidemenyen og deretter navigere til valget søk. Du kan også finne det direkte på sidemenyen ved å klikke på søk.

1. Klikk på “Søk” og velg et av de følgende søkekriteriene.
• Ordrenummer
• DIBS unike BetalingsID
• Kundens navn
• Kundens epost
• Kundens telefon

2. Benytte søkefilter
Klikk på Endre filter på tannhjulet ved høyre side av søkefeltet.
3. Angi ønsket tidsintervall eller bruk de forhåndsbestemte innstillingene for å vise forrige uke, måned eller år.

4. Man kan også velge betalingsstatus under hendelseshistorikk ved å huke av de aktuelle kategorier (Opprettet, reservert, gjennomført, refundert, annullert eller avvist)

Eksempel: "Hvordan kan jeg finne alle transaksjoner som ble gjennomført forrige måned?"
Benytt søkefunksjonen ved å:
1. Klikk på “Endre filter”
2. Angi ønsket tidsintervall eller “forrige måned”
3. Fjern markering på alle valg utenom “Gjennomført”

Følg stegene nedenfor for å finne en spesifikk betaling:

 

1. Velg Betalingsstatus

Alle godkjente betalinger vises med status Ny. Status på betalingen endrer seg etter hvert som du håndterer betalingen. Du må først velge status på betalingen du skal finne. 

Nye betalinger - En vellykket betaling fra kunden (som ikke har blitt avvist) er registrert som en Ny betaling. Beløpet er reservert på kundens konto, men du har ikke ennå gjennomført betalingen / sendt varene. Nye betalinger må håndteres av deg. Klikk her for mer informasjon om hvordan du Gjennomfører, Refunderer eller Annullerer betalinger. 

Gjennomførte betalinger er betalinger hvor du har belastet kunden for kjøpet og sendt varene.

Refunderte betalinger er  betalinger hvor kunden har returnert varen(e) tilbake til deg og du har refundert beløpet til kunden.

Annullerte betalinger er betalinger hvor du har slettet betalingen før du belastet kunde, typisk dersom kunden kansellerte ordren før du sendte varene. Når du annullerer en betaling, blir beløpet som er reservert på kundens kort frigjort. 

Avviste betalinger er betalinger som ikke ble godkjent og hvor kunden fikk feilmeldingen eller avbrøt betalingsforsøket i checkout. De vanligste årsakene er at kunden ikke hadde dekning for kjøpet eller avbrøt betalignen av andre årsaker. 

 

2. Datosøk

Velg et tidsintervall eller velg et forhåndsdefinert intervall for å vise betalinger i den angitte tidsperioden. 

3. Sortering av kolonner

For å gjøre det enkelt for deg å få en oversikt over betalingen og jobbe med betalingslistene, kan du sortere kolonnene slik du selv ønsker. Innstillingene du gjør vil lagres for din bruker.