Økte omsetningen med faktura

Missha Norge AS

I dag betaler halvparten av kundene hos Missha Norge med faktura. Disse kundene hadde neppe vært der uten fakturamuligheten i Easy.

Missha er en av de største merkevarene innen hudpleie og kosmetiske produkter i Asia, men fantes ikke i Norge. Det fikk ekteparet Maria og Christoffer Strømberg til å ta sjansen på å starte egen nettbutikk. De sikret seg distributøravtale for Norge og etablerte Missha Norge AS våren 2017. I mai var de på nett og begynte salg av Missha-produkter.

K-beauty, altså Korean beauty, er blitt et begrep i kosmetikk-markedet. Denne nisjen innen kosmetikk får mer og mer oppmerksomhet internasjonalt, også i Norge. Folk er mer opptatt av ingrediensene i kosmetiske produkter, og de ønsker ikke å betale alt for mye. Så vi tror tidpunktet å gå inn i dette markedet er veldig riktig, sier Christoffer Strømberg som er styreleder og teknisk ansvarlig mens Maria Strømberg har den daglige driften.

 

Færrest mulig hindre før kjøpsknappen

Da det nystartede selskapet skulle etablere nettbutikken så de på ulike betalingsløsninger og valgte DIBS by Nets.

"DIBS var veldig konkurransedyktige på pris, og hadde en brukbar løsning allerede våren 2017. Men så kom Easy i fjor høst. Vi så raskt fordelen av at systemet kjenner igjen kunden slik at hun ikke trenger å legge inn informasjon hver gang. Da går det mye kjappere og det er viktig for oss på nett at det skal være så enkelt som mulig for kunden," sier Strømberg.

En ny funksjon i Easy er å la kunden betale med faktura. Det har hatt stor effekt for Missha Norge.

"Vi installerte Easy i oktober i fjor, og vi ser nå at rundt 50 prosent av kundene betaler med faktura.  Dette er kunder som trolig ikke ville betalt med kort. Terskelen for å gjennomføre et kjøp er blitt vesentlig lavere for disse kundene," sier Strømberg.

 

Holder styr på kostnadene

Som oppstartsbedrift så Strømberg etter å holde kostnadene så lave som mulig, men likevel finne gode løsninger for nettbutikken.

Vi valgte en plattform som heter OpenCart. Det er en veldig populær nettbutikk-plattform med mange tilleggsfunksjoner. Samtidig hadde DIBS betalingsfunksjonene vi trengte. DIBS konfigurerte sin betalingsløsning slik at den passet til OpenCart, sier Strømberg.

Dermed trengte ikke Missha leie inn en ekstern webutvikler. DIBS hadde moduler som snakket med plattformen slik at det fungerer sømløst.

 

Det var enkelt å oppgradere til Easy

Installasjonen gikk veldig raskt. Du laster ned en zip-fil og legger den på webhotellet og er i gang. Det som tar tid er testing. Du ønsker jo å teste kjøpsfunksjonen med ulike kort og faktura. Innenfor en ukes tid var vi live og  det har gått veldig bra, sier Strømberg.
Easy legges inn som en modul i layouten i nettbutikken slik at når DIBS oppgraderer skjer det automatisk uten at nettbutikken trenger å endre noe.

 

Bedre oversikt og raskere betaling

Ikke bare kundene, men også nettbutikkeierne har fått det enklere. Easy har en ny administrasjonsportal.

Portalen fungerer bra. Du får en bedre oversikt enn du gjorde tidligere, både over betalinger og eventuelle gebyrer som påløper i transaksjonene, og regnskapsmessig, sier Strømberg.

Missha Norge tilbyr betaling med kortene Visa og MasterCard og med faktura. De har ikke fått spørsmål om andre kort.

 

"Vi er i den lykksalige posisjonen at vi opplever at majoriteten av de som handler hos oss kommer tilbake igjen og igjen. Det skyldes nok både at de er fornøyd med Misshas produkter og at betalingsløsningen er bra," oppsummerer Strømberg.

 

Les mer om Easy

Information

Navn
Missha Norge AS

Motta nyhetsbrev

Få med deg siste nyheter innen e-handel og nettbetaling, og invitasjon til gratis webinarer og arrangementer