Omnichannel

En betalingsløsning som går på tvers av fysisk handel og netthandel – kombinerer butikk med mobilhandel, netthandel og andre salgskanaler

DIBS' omnichannel-løsninger gir deg mange muligheter

Omnichannel gjør handelen enklere og skaper en bedre handleopplevelse for både deg og dine kunder. Kundene kan returnere varer de har kjøpt på nett, i en fysisk butikk. Denne muligheten er det stadig flere som benytter seg av.

I følge rapporten Norsk E-handel har 8 prosent nordmenn returnert varer de har kjøpt på nett, i en fysisk butikk. Men når de ble spurt om hvordan de foretrekker å returnere varer, svarer 41 prosent at de foretrekker å returnere varer de har kjøpt på nett i en fysisk butikk (se s.35 i Norsk E-handel 2018). Dermed er det et avvik i behov og tilbud i markedet som bedrifter kan bruke til i sin fordel, og i deres strategi for å vinne nye kunder i en konkurransepreget marked.   

Mange velger derfor å supplere en fysisk butikk med en nettbutikk. Mange som har startet med en nettbutikk, velger også å supplere med en fysisk butikk. Dette gir en rekke nye muligheter, som for eksempel en utvidet kundekrets.

 

Med en Omnichannel-løsning kan du for eksempel gi kundene dine mulighet til å:
  • Bestille og betale kinobilletter på nettet, i nettbutikk, og deretter hente billettene i en ubemannet fysisk terminal.
  • Booke og betale for parkering på nettet og deretter få adgang til parkeringsplassen ved å registrere kortet sitt.
  • Registrere seg ved inngangen til en konsert ved hjelp av en QR-kode de mottar når de kjøper billett til konserten på nett.


For å kombinere flere ulike salgskanaler (for eksempel butikk, nett, selvbetjening eller mobil-apper) kreves det ulike tekniske løsninger.

Ta kontakt så hjelper vi deg å finne den beste løsningen. 


Har du spørsmål eller trenger du hjelp?