DIBS QUICKGUIDE

Kom enkelt og raskt i gang med online betaling!

Se intro-video

Hvis du skal i gang med å motta betaling i din nettbutikk trenger du blant annet en avtale med DIBS.
Her kan du se hvilke andre aktører som også er involvert i prosessen.

 

Mer om betalingsprosessen

Slik mottar du online betaling i 3 enkle trinn

 
1. Avtale med DIBS

 

DIBS tilbyr ulike pakkeløsninger og kan tilby flere tilleggstjenester. Vi hjelper deg å finne den løsningen som passer best for din virksomhet ut i fra hvilket marked du retter deg mot, og hvor mange transaksjoner du forventer å motta.

Når DIBS har mottatt signert avtale oppretter vi en konto i våre systemer og tjenesten aktiveres for å starte integrasjon og utføre egne testtransaksjoner.

 

 
2. Avtale med kortinnløser

 

For å kunne ta i mot online betaling trenger du en netthandelsavtale med en kortinnløser. I Norge finnes det seks ulike kortinnløsere. 
Innløseren håndterer transaksjoner og utbetaler ditt oppgjør til ønsket konto.
 
Når du sender søknad til kortinnløser oppgir du at DIBS er din Payment Service Provider (PSP). Først når innløseravtalen er aktivert på din DIBS-konto kan du begynne å ta i mot betalinger. Du får beskjed fra oss når alt er klart.
 
3. Integrere betalingsløsningen 

 

Først når avtale med DIBS og kortinnløser er på plass kan transaksjoner kjøres gjennom systemet. Mens du venter på at netthandelsavtalen behandles hos kortinnløser kan du begynne integrasjonen og kjøre testtransaksjoner med hjelp av våre testkort.
 
Integrasjonen kan du ofte få hjelp til av din tekniske leverandør(nettbutikkleverandør eller lignende). Dersom du gjør det selv finner du teknisk dokumentasjon her
 
Ved behov hjelper vi deg med teknisk support.

 

Ring oss på +47 21 55 44 00, eller fyll ut skjemaet under og du vil bli kontaktet innen kort tid

DIBS AS
Hoffsveien 1 E
NO - 0213 Oslo
Tlf: 21 55 44 00
salg@dibs.no