Gir kunden en sømløs handleopplevelse med Easy

Vi sparte kostnader og tid i form av mindre administrativt arbeid på grunn av selve produktet Easy betalingsløsning og god oppfølging og support.

You are here

Sentralstøvsugerbutikken

Da Sentralstøvsugerbutikken skulle lansere nettbutikken sin i 2006, måtte de velge mellom flere ulike betalingsløsninger. Målet var å gjøre det så enkelt som mulig for kundene å betale for varene, og valget falt til slutt på DIBS og etter hvert deres smarte Easy betalingsløsning, som sørger for en raskere registrering og utsjekking for dem som handler. Dette sparer tid og skaper en mer sømløs handleopplevelse i nettbutikken.

God support og kundeservice

Sentralstøvsugerbutikken har vært kunde av Nets-eide DIBS helt siden de åpnet nettbutikken sin i 2006. Dahlstrøm forteller at god support har vært en av de viktigste grunnene til det lange og gode kundeforholdet.

– Med DIBS får vi alltid utrolig god support. Vi er en liten bedrift, men vi kan likevel ringe deres lokale support og enkelt få hjelp. Selv om vi sikkert bare er en liten aktør sammenlignet med de andre kundene i porteføljen deres, har de likevel alltid lyttet til oss og hjulpet oss med å justere løsningen etter behovene våre på en god og effektiv måte, sier Dahlstrøm, daglig leder.

 

Easy forenkler kjøpsprosessen

Under en oppgradering av nettbutikken sin i 2018, valgte Sentralstøverbutikken å ta i bruk Easy, som blant annet kjenner igjen kunden slik at vedkommende ikke trenger å legge inn informasjon på nytt ved hver handel.

– Vi endret litt på nettbutikken vår i fjor, og da tok vi i bruk Easy, som er en enkel og effektiv betalingsløsning. Med Easy checkout slipper kundene våre å skrive inn kundeopplysninger hver gang de skal betale. Har de brukt Easy i en annen butikk, ligger opplysningene ferdig lagret – og man kan bare klikke «Kjøp». Det skaper en smidig utsjekking og sørger for en mer sømløs handleopplevelse, sier Dahlstrøm.

Han forteller at de fleste av kundene deres betaler med kort, men at det også er flere som benytter seg av muligheten til å få tilsendt faktura.

– Vi hadde ikke en fakturaløsning på nett før vi implementerte Easy. Med vår nettbaserte betalingsløsning var det mulig å betale med faktura, men da måtte vi sende dem ut manuelt. Med Easy har vi både kort og faktura som betalingsmetode. Fakturaene sendes ut automatisk – og vi slipper å bruke tid og ressurser på oppfølging av ubetalte fakturaer. Ønsket vårt med nettbutikken er at kunden skal finne frem til og betale for produktet på en enkel måte. Ved å bytte til Easy ser vi at det blir færre sluttkunder som hopper av i betalingen som følge av at vi har forenklet betalingsprosessen. Dermed kan vi også øke konverteringen, sier Dahlstrøm.

 

Trygg betaling i fokus

Kunnskap, trygghet og kvalitet er beskrivende stikkord for Sentralstøvsugerbutikken. Dette ønsker de også at betalingsløsningen i nettbutikken skal gjenspeile.

– Vi er opptatt av å tilby en trygg betalingsløsning – at den ikke er «aggressiv» og vil ha deg til å betale avdrag, renter og alt som hører med. Hos oss har det nå blitt veldig enkelt for kunden å velge et produkt, sjekke ut og betale – så er de ferdig med det.

Dahlstrøm skryter i tillegg av B2B-funksjonen i Easy, som gjør at bedrifter kan handle direkte fra dem på nett. Her identifiserer bedriftskunder seg via e-post, postnummer og organisasjonsnummer, som lagres i Easy om kunden ønsker det. Dermed blir informasjonen automatisk utfylt når det gjøres nye kjøp. Dahlstrøm har heller ingen problemer med å anbefale Easy til andre.

– Jeg vil absolutte anbefale DIBS til andre bedrifter, ikke bare på grunn av den gode betalingsløsningen, men også den gode supporten man får. Som spesialforhandler er vi veldig opptatt av support og kundetilfredshet samt at kunden skal få hjelp, og det er akkurat det vi opplever hos DIBS, avslutter Dahlstrøm.

 

Les mer om Easy

 

Fakta om sentralstøvsugerbutikken

Sentralstøvsugerbutikken er Norges største forhandler av sentralstøvsugere, og deres erfaring på området strekker seg over generasjoner. Firmaet har kontorer, showroom og hentelager i Lyngdal, mens hovedlageret ligger i Moss og driftes av Inneklimateknikk AS. Sammen leverer de varer og tjenester til både privatkunder og store, anerkjente bedrifter over hele landet.

Blant privatkunder er sentralstøvsugere spesielt populære blant dem som har problemer med astma og allergi i husstanden, eller ganske enkelt bare vil forenkle rengjøringen hjemme.
Fordelen med sentralstøvsugere er at de ikke virvler det skadelige støvet opp i luften, men blåser det ut av huset. Med Retraflex-produktet til Sentralstøvsugerbutikken trekker man for eksempel bare slangen ut av veggen og støvsuger, før slangen forsvinner inn i veggen igjen når du er ferdig. Dette forenkler rengjøringen og skaper et sunnere inneklima.

Information

Navn
Sentralstøvsugerbutikken
Adresse
Gamle myrvei 8
Postnummer
4580 Lyngdal
Land
Norge
Telefon
+47 38 34 45 08

Børge Dahlstrøm

Motta nyhetsbrev

Få med deg siste nyheter innen e-handel og nettbetaling, og invitasjon til gratis webinarer og arrangementer
DIBS AS
Hoffsveien 1 E
NO - 0213 Oslo
Tlf: 21 55 44 00